موتور سیکلت بی ام و R18 عرضه شد

شرکت بی ام و از موتور نسبتا کلاسیک و سفارشی خود با نام “R 18” را معرفی کرد.

اینبار بی ام و با ظاهری متفاوت و با موتور سیکلت خود در همایش کنکورسو الگانزا ویلا دسته حضور پیدا کرد.موتور سیکلتی با ظاهر کلاسیک در حین حال مدرن و زیبا.

توصیف مدیر بی ام و از ساخت و طراحی این موتور سیکلت:

بی‌ام‌و با استفاده از این موتورسیکلت رویایی، نسخه شخصی خود را از مدلی جذاب و معتبر برای کلاس کروزر ارائه می‌دهد.

شرکت بی ام و با طراحی این موتور سیکلت نشان داد که چگونه میتوان طرحی با ترکیب کلاسیک و مدرن خلق کرد.میتوان R18 را یک موتور سیکلت اصیل نامید. در حقیقت با حذف قسمت های اضافی و زوم کردن بر روی بقیه قسمت ها این طراحی شکل گرفته است. گفته طراح این موتور سیکلت،ربات یانسن گروزییک:

چالش بزرگ در طراحی این است که همه‌چیز را نمایش دهیم. هر قسمت هدفی کاربردی دارد. افراد بسیار زیادی هستند که جرات ندارند چنین روش کاملاً صادقانه‌ای را بپذیرند.

این ماشین دارای باک به مدل افتاده و رنگ سیاه، پیشرانه باکسر، میل گاردان نمایان میباشد در ضمن رنگ باک و بدنه باهم در تضاد هستند. رینگ های جلو 21 اینجی و رینگ های عقب 18 اینجی هستند که بزرگ هستند ولی امنیت را نسبتا تامین میکنند. لاستیک های این موتور سیکلت metzeler هست که مشابه لاستیک های معروف تاریخی موتور سیلکت ها میباشد.

پیشرانه این موتور سیکلت 1800 سی سی با دوسیلندر میباشند که طراحی منحصر به فردی دارد. طراحی R 18 بصورت پیشرانه تخت میباشد که این شرکت تا اواخر دهه 1960 از آن استفاده میشد البته تفاوتی در نحوه خنک کردن روغن و هوا و با ظرفیت بزرگ تر دارد.

میل لنگ این موتور نیز با گوشش کرومی که وظیفه اتصال چرخ عقب به جعبه دنده و سیستم محرکه را برعهده دارد. تنها قسمتی از موتور است که با این پوشش ط=ظاهر شه است و این امر میل لنگ را متمایز میسازد.

این موتور سیکلت ظاهری کلاسیک و دارای باکت سوخت با رنگ سیاه و خط های سفید رنگ در دو شاخه است. R 18 دارای صندلی یک نفره با جنس چرمی وچراغ جلوی بزرگ است که یادآور موتور سیکلت های قدیمی میباشد.

نقاط منحصر به فرد و ریز به ریز با رنگ های مختلف ظاهری زیبا و کلاسیک را به موتور سیکلت می بخشد.

ادگارد هانریش میگوید:

R 18 یعنی پاسخی به جامعه رو به رشد موتور سیکلت. در این طراحی تمرکز روی سادگی و ظرافت بود تا فناوری. هدف ما از معرفی این موتور سیکلت چنین نیازی را برطرف کرده و آن را در عصر دیجیتال، به نمادی آنالوگ تبدیل کنیم. ما سابقه‌ای غنی در تولید موتورسیکلت‌های نمادین داریم و همه آن‌ها ویژگی‌های طراحی مشابهی دارند. اعتقاد داریم که این می‌تواند امروز هم با فناوری فعلی هماهنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *